onsdag 17. november 2010

Telehiv?

En liten tur ut i hagen etter ei lita haustpause kunne avsløre at frosten iallefall har jobba på spreng!

 Det er vel dette som kalles for telehiv. :)
Det er litt rart å tenke på at en liten pjokk som frosten kan løfte disse passe tunge betonghellene uten problemer. Men når eg tenker meg om, så kan den jo velte store lastebiler av veien også...

Litt lengre oppe i bakken, der eg ikkje rakk å lage til grusgang i år, stod det fullt av istapper rett ut fra bakken. Mange hadde ein liten stein eller ein liten grusklatt på toppen, akkurat som ein liten hatt. :)

1 kommentar:

Ingunn sa...

Så utrolig flink du er Nina! Du har et blikk for alt det som skjer rundt deg. Vi har knallblå himmel, sol, og 3-5 minusgrader om dagen, så det er store muligheter for å finne andre små rariteter som naturen kan by på.
Har fulgt med på hagebloggen din i hele år og synes du (med litt hjelp fra Ivar) har laget det til helt fantastisk, det er en fryd å følge med på store og små prosjekter. Kreativiteten er det i hvert fall ikke noe å si på.
Når jeg ser alle de flotte plantene du har satt ned så er det ikke fritt for at jeg savner min gamle hage, men når man bor i byen kan man heldigvis lage minihage på verandaen. :-)
Gleder meg allerede til våren.
Klem fra "Kom mai du skjønne milde"