onsdag 13. oktober 2010

Krans av blåbær og tyttebærlyng

Eg såg eit innlegg på Fattighuset sin blogg der ho hadde laga kranser av blåbærlyng og tyttebærlyng.
Dei var så flotte at eg fekk lyst å prøve å lage ein sjølv.

Eg og minstemann tok med oss ei bøtte og gjekk opp skråninga bak huset og plukka både blåbær og tyttebærlyng. Det var faktisk fortsatt bær på lyngen! Det ser ut som det er ei blåbær på tyttebærlyngen, men det er berre ei blåbær som har forvilla seg litt i bøtta. :)

Her er minstemann i ferd med å nappe av blada på blåbærlyngen. :)
Det varte ikkje lenge.

Den mørke grønfargen på tyttebærlyngen er kjempefin mot det kvite.


Her er kransen min!
Den er plassert ute på trappa no, men kransen vart finere på bilde inne med kvit bakgrunn.

Den var slett ikkje vanskelig å lage. Det krev berre litt tid og tålmodighet. :)
Vil du prøve? Framgangsmåten finn du her.
Lykke til!

3 kommentarer:

Atelier Kari sa...

Hei!
Takk for hyggelig hilsen på Moseplassens blogg! Det er hyggelig å være til inspirasjon. ”Naturen får hjerterøttene til å danse”. Så fin krans du har laget. Du får enda fler kransetips på bloggeb min. Ha en lykkelig helg!
Hilsen Kari.

Anne (Moseplassen) sa...

Så morsomt å få se lyngkransen din! Skikkelig lekker :)Også så greit at det er kort vei til innhøstingsplassen da, da blir det jo straks lettere å få laget noe.

God helg!

Nina sa...

Da tror jeg at jeg må innom bloggen din Kari. :)

God helg til dere også Anne og Kari!