lørdag 21. mai 2011

Sjeldent syn for mine auge

Det var ein mann som sa i 17.mai talen sin
at solnedgangen her vi bur er vakker,
men at soloppgangen faktisk er endå vakrere,
det er berre ikkje så mange som er oppe tidleg nok til å få den med seg.
Han som sa det er bonde og tydeligvis oppe i grisotta. :)

For natt til 15.mai var eg også oppe i grisotta,
eller, det var vel helst at eg ikkje hadde lagt meg endå...
Uansett så fekk eg med meg soloppgangen denne,
natta vil eg seie,
for bildet over tok eg kl 03.40, altså i grisotta.

Og det er vel lov å seie seg enig med denne mannen
som synes at soloppgangen her er meir enn vakker?

2 kommentarer:

Oleiv Lene sa...

Åh nydelig!!
Jeg kommer egentlig fra Smøla og der ute har vi fått med oss sol endel soloppganger gjennom hele årene. Man kan nesten bli salig av mindre. Det er bare så fantastisk flott:o)

Anonym sa...

Dette var bare nyydelig Nina.
Hm,... sent oppe altså....
Min mor brugte å si om meg: "Når solen går ned i vest, arbeider den late best." Du må jo ha vært veldig "flittig", siden du fikk med deg soloppgangen også.
Klem, kom mai du skjønne milde.